4 نکته برای یادگیری موثر عادات جدید


این مقاله ترجمه ای از سایت www.lighthouselabs.ca با عنوان اصلی 4 TIPS FOR EFFECTIVELY LEARNING NEW HABITS می باشد.

همه علاقه‌مندند عادت‌های خود را تقویت کنند. کتاب‌های خودیاری و دست نوشته‌های انگیزشی در قفسه‌های کتاب‌فروشی‌های الکترونیکی ردیف می‌شوند و به خوانندگان مشتاق توصیه‌هایی درباره تغییر عادات مضر یا شروع عادت‌های سالم می‌دهند. بازار این نکات به یک دلیل ساده بسیار بزرگ است: تغییر عادات شما می تواند واقعا سخت باشد.

عادات بلوک های سازنده زندگی ما هستند، الگوهای کوچکی که نحوه حرکت ما در جهان را به عنوان یک شخص تشکیل می دهند. برخی از این الگوها، مانند خوردن وعده‌های غذایی در فواصل منظم، واقعاً به ما کمک می‌کنند. الگوهای دیگر، مانند سیگار کشیدن در هنگام استرس، کمتر مفید هستند.

هر کاری که فرد به طور منظم انجام می دهد را نمی توان "عادت" نامید. زمانی که فعالیتی کمتر از یک تلاش آگاهانه باشد، آن را عادت می نامیم. یک عادت چیزی است که آنقدر در زندگی شما جا افتاده است که تقریباً ناخودآگاه است.

به دلیل اینکه عادات عمیقاً ریشه دوانده اند، تغییر آنها واقعاً دشوار است. اما از سوی دیگر، بازده می تواند قابل توجه باشد. هنگامی که یک مهارت پیچیده را یاد می گیرید، تبدیل تمرین خود به یک عادت ارزشمند است.

علم داده یک مهارت پیچیده است، اما زمانی که تمرین داده‌های خود را به یک عادت معمولی تبدیل کنید، یادگیری آن بسیار آسان‌تر است.

چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند زمانی که می خواهید یک عادت جدید یاد بگیرید. ما اینجا هستیم تا این توصیه را به شما ارائه دهیم.

هر کاری که فرد به طور منظم انجام می دهد را نمی توان "عادت" نامید. زمانی که فعالیتی کمتر از یک تلاش آگاهانه باشد، آن را عادت می نامیم. یک عادت چیزی است که آنقدر در زندگی شما جا افتاده است که تقریباً ناخودآگاه است.

به دلیل اینکه عادات عمیقاً ریشه دوانده اند، تغییر آنها واقعاً دشوار است. اما از سوی دیگر، بازده می تواند قابل توجه باشد. هنگامی که یک مهارت پیچیده را یاد می گیرید، تبدیل تمرین خود به یک عادت ارزشمند است.

علم داده یک مهارت پیچیده است، اما زمانی که تمرین داده‌های خود را به یک عادت معمولی تبدیل کنید، یادگیری آن بسیار آسان‌تر است.

چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند زمانی که می خواهید یک عادت جدید یاد بگیرید. ما اینجا هستیم تا این توصیه را به شما ارائه دهیم.

در اینجا مروری کوتاه بر اصولی است که در مقاله درباره آنها صحبت خواهیم کرد:

فرکانس بیش از مدت: اولویت بندی اینکه چند بار تمرین چیزی را انجام می دهید، به جای تمرکز بر مدت زمان هر جلسه تمرین می تواند موثرتر باشد.

طرز فکر رشد: سعی کنید و به یاد داشته باشید که لغزش ها و شکست ها را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری ببینید، نه به عنوان رویدادهایی که منعکس کننده شخصیت یا توانایی های شما هستند.

دوستان مسئولیت پذیر را بیابید: تلاش برای ایجاد عادات در کنار افراد متقابل حمایت کننده می تواند آسان تر از انجام آن به تنهایی باشد.

راه‌هایی برای نزدیک شدن به یادگیری به‌عنوان یک بازی بیابید: از برنامه‌های سرگرم‌کننده، مسابقات با دوستان، و طرز فکر استفاده کنید تا ایجاد عادت را جذاب و سرگرم‌کننده کنید.

 

برای ایجاد عادت، فرکانس را بر مدت زمان اولویت دهید

شکی نیست که غوطه ور شدن در یک موضوع به شما کمک می کند آن را در سطحی عمیق تر یاد بگیرید، سطحی که تبدیل به عادت می شود. به همین دلیل است که برای زبان آموزان بهتر است به عنوان مثال به کشوری سفر کنند که پر از زبان مادری است. یا چرا لابراتوارهای لایت‌هاوس، بوت‌کمپ‌های وب و داده خود را به این شکل فشرده ساختار می‌دهند.

اما زمانی که ما در مدرسه نیستیم، و زندگی خود را با ایجاد تعادل بین علایق و مسئولیت‌ها انجام می‌دهیم، زمان ممکن است مهم باشد. اگر برنامه‌ای خالی نداشته باشید، احتمالاً باید در مورد بهترین زمان برای تمرین عادت جدیدتان تصمیم‌گیری کنید.

هنگام برنامه ریزی برنامه یادگیری خود، باید اصل فرکانس در طول مدت را در نظر داشته باشید. فرض کنید فقط 3 ساعت و نیم در هفته فرصت دارید. به جای اینکه آن را سازماندهی کنید تا تمام 3.5 ساعت را یک روز در هفته صرف یادگیری کنید، بهتر است که هفت روز هفته نیم ساعت وقت بگذارید.

منظم نگه داشتن تمرین به شما کمک می کند تا آن را به یک عادت تبدیل کنید

ایجاد ذهنیت رشد هنگام یادگیری

به گفته نظریه پردازان بازی، ذهنیت نقش مهمی در یادگیری مهارت های جدید و ایجاد عادات دارد. دو طرز فکر کلیدی وجود دارد:

ذهنیت ثابت، که در آن فرد ویژگی ها، ویژگی ها و عادات کلیدی خود را تا حد زیادی ثابت و بدون تغییر در نظر می گیرد.

ذهنیت رشد، که در آن فرد ویژگی ها، ویژگی ها و عادات خود را قابل تغییر می داند و تحت تأثیر محیط/انتخاب هایی که می کند.

می توانید ببینید این به کجا می رود. فردی که از منظر یک طرز فکر رشد به مسائل نگاه می کند، هنگام تلاش برای یادگیری عادات جدید خود، تجربه بسیار موثرتری خواهد داشت.

یکی از مکان هایی که ذهنیت یک فرد بسیار ظاهر می شود، زمانی است که فرد شکست را تجربه می کند. برای فردی که دارای یک طرز فکر ثابت است، شکست باعث می شود که ایمان خود را از دست بدهد و شاید تسلیم شود. برای فردی که ذهنیت رشد دارد، شکست بخشی از فرآیند یادگیری و گامی در مسیر رشد خواهد بود.

اگر هنگام تلاش برای یادگیری یک عادت جدید در برخی موارد شکست خوردید، سعی کنید خود را در مورد آن مورد ضرب و شتم قرار ندهید. فقط به این فکر کنید که چگونه بخشی از یادگیری است، نه مانعی برای یادگیری. ما می توانیم از شکست های خود به همان اندازه یا بیشتر از موفقیت های خود بیاموزیم.

ایجاد عادات با دیگران آسانتر است

همه می خواهند قهرمان باشند، کسی که به تنهایی از کوه بالا می رود. فانتزی های پیروزی ناهموار را کنار بگذاریم، باید فهمید که انسان موجودی اجتماعی است. ما به‌عنوان گونه‌ای توسعه یافتیم که برای بقا، شکوه و فراوانی به جامعه گسترده‌ای متکی است.

بسیاری از کارهایی که ما انجام می‌دهیم وقتی به صورت گروهی انجام می‌شوند بسیار مؤثرتر هستند و ایجاد عادت نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی این کار را در کنار دیگران انجام دهیم، می‌توانیم یاد بگیریم که عادت‌ها را بسیار کارآمدتر بسازیم. دلیلی وجود دارد که چرا افراد سیگاری هنگام تلاش برای ترک سیگار، دوستان مسئولیت پذیر را انتخاب می کنند!

وقتی سعی می کنید از یک چیز پیچیده عادتی بسازید، اگر افراد همفکر دیگری پیدا کنید، شانس موفقیت شما بسیار بیشتر خواهد بود. به این ترتیب همه شما می توانید متقابلاً یکدیگر را تشویق کنید، از طریق اشتباهات یکدیگر را تشویق کنید و از طریق موفقیت یکدیگر را تحسین کنید. شما می توانید نکات و منابع را به اشتراک بگذارید و یکدیگر را پاسخگو نگه دارید.

با سبک یادگیری گیمیفیکیشن[1] آشنا شوید

گیمیفیکیشن یک کلمه بزرگ برای یک مفهوم ساده است. به ایده "بازی" متمایل می شود. بدیهی است که افراد در فعالیت هایی شرکت می کنند که احساس می کنند در حال انجام یک بازی هستند. همه ترجیح می دهند بازی های ویدیویی انجام دهند تا اینکه در دفتر کار کنند، درست است؟

اینجاست که گیمیفیکیشن وارد عمل می‌شود: اگر چیزهایی را که معمولاً به عنوان «کار» تصور می‌شوند، در نظر بگیریم و آن‌ها را شبیه بازی کنیم، چه؟ تشویق مردم به کار کردن در مورد چیزها یا یادگیری از طریق بازی بیشتر کردن چیزها در قلب گیمیفیکیشن است.

برای ارائه خوب این موضوع، به برنامه محبوب Duolingo فکر کنید. آنها چیزی را که معمولاً به عنوان «کار» (یادگیری زبان) تصور می‌شود، در نظر می‌گیرند و مخاطبان خود را از طریق چالش‌های تعاملی و رقابتی درگیر می‌کنند. آنها یادگیری را به یک بازی تبدیل می کنند.

راه هایی وجود دارد که می توانید ایده گیمیفیکیشن را در یادگیری عادت خود ادغام کنید. احتمالاً قبلاً با یکی از این راه ها آشنا هستید: رقابت دوستانه با دوستان. این یک راه عالی برای ترکیب جنبه اجتماعی یادگیری با گیمیفیکیشن است.

ابزارهای فناوری مفیدی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای امتحان و شبیه‌سازی عادات خود استفاده کنید. یکی به نام Habitica. این برنامه رایگان اصول RPG را در روش‌های ایجاد عادت اعمال می‌کند. عادت‌هایی را که می‌خواهید ایجاد کنید یا از بین ببرید، وارد کنید و با پیشرفت امتیاز کسب کنید که می‌توانید به سمت تجهیزات شخصیت خود قرار دهید.