امسال دومین چلنج جامعۀ لاته آرت ایران در روز های ی دوازدهم ، سیزدهم ،چهاردهم آذرماه برگزار خواهد شد. مانند سال پیش، این چلنج با سایر مسابقات متفاوت خواهد بود تا به صورت رقابت دوستانه، باریستا ها و لاته آرتیستان دور هم جمع شویم و توانایی های خودمان را در شرایطی متفاوت بسنجیم.

تفاوت چلنج ایران لته آرت چیست؟

چلنج ایران لته آرت، یک چالش پر از هیجان برای لاته آرتیستان است، چرا که رقابت به صورت دو به دو انجام می شود، یعنی اینکه دو نفر همزمان پشت یک دستگاه اسپرسو می ایستند و هرکدام یک دستگاه دو گروپ laspaziale s2  در اختیار دارند.. هر دستگاه یک آسیاب قهوه دارد و این تمام آن محیطی است که لاته آرتیستان برای رقابت در اختیار دارند.

در مرحله ی مقدماتی هر کدام از شرکت کننده ها باید یک لاته آرت ارائه دهند، اما اینکه پترن (طرح) آن ها چه باشد، مهم است. پترن آنها توسط گردانه ی شانس انتخاب می شود. در گردونه ی شانس هشت  تا پترن مختلف وجود دارد و هفت تای آن پترن هایی است که معلوم اند و هشتمین پترن آن پترن انتخابی یا free patern است.

هر کدام از شرکت کننده ها 3 دقیقه و 30 ثانیه مهلت دارند که لاته آرت خود را ارائه دهند و بین دو شرکت کننده، کسی که پترنش را بهتر اجرا کرده است، با رأی داوران به مرحله ی نیمه نهایی می رسد. در مرحله ی نیمه نهایی هم شرکت کننده ها دو به دو پشت دستگاه قرار می گیرند و هر کدام یک لاته آرت که پترنش توسط گردونه شانس انتخاب می شود، آماده می کنند.

اینبار هم در گردونه ی شانس، هشت پترن در نظر گرفته شده است و شرکت کننده ها همان 3 دقیقه و 30 ثانیه را برای اجرای پترنشان زمان دارند.

و در آخر به فینال می رسیم. در فینال هر دو فینالیست پشت دستگاه اسپرسو خود قرار می گیرند و 15 دقیقه زمان دارند که دو تا لاته (پترن free pouring ) و دو تا ماکیاتو  و یک پترن ایچینگ ( etching ) تحویل داوران دهند.

 

* پترن های لاته آرتیست ها نیز توسط گردونه ی شانس انتخاب می شوند. 

پترن ماکیاتو انتخابی توسط لاته آرتیست می باشد.

اما ملاک های امتیاز دهی به پترن ها چیست؟

پترن های اجرا شده باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه پودر قهوه، پودر شکلات و .. باشد.

تنها مواد مجاز در فنجان اسپرسو و شیر خواهند بود.

فنجان باید تمیز باشد و کثیفی فنجان از قهوه و شیر، یک ایراد به حساب خواهد آمد.

معیار امتیاز دهی به پترن، کنتراست ( وضوح طرح )، تقارن، کیفیت شیر و دسته ی فنجان خواهد بود.

ماشین اسپرسو چلنج لاسپازیاله مدل s2 -  تامین شیر و قهوه با تیم برگزار کننده می باشد،شرکت کنندگان باید پیچر و اپرن به همراه داشته باشند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ی ذیل در ارتباط باشید.

 اسامی داوران دومین دورۀ چلنج لاته آرت به شرح زیر می باشد:

1- فربد صابری

2- مهدی جباری

3-بهنام عبدی

4-سعید یوسفی

 شیر مسابقات شیر دومینو است.

جایزه  نفر اول 60 میلیون ریال

جایزه نفر دوم 30 میلیون ریال

جایزه نفر سوم 20 میلیون ریال

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شمارۀ زیر در واتس آپ در تماس باشید.

09199797956