آیا از این که وب سایت تان ترافیک و بازدید کمی جذب می‌کند خسته شده‌اید؟ خوشبختانه برای کمک به ایجاد ترافیک آنلاین بیش‌تر و جذب بازدیدکنندگان بیش‌تر برای سایت تان،می‌توانید کارهایی انجام دهید. در این نوشتار راهنمای کامل برای افزایش بازدید سایت را با هم می خوانیم.

بخش دوم این مقاله را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

بخش اول این مقاله 

۱۱_ به جوامع صنعتی ملحق شوید

سازمان‌های شبکه‌سازی ، انجمن‌های حرفه‌ای، و سایر جوامع می‌توانند به شما کمک کنند ترافیک وب کسب کنید. برای مثال اگر در گروه‌های آنلاین مشارکت کنید، و یک پروفایل یا امضا با نام سازمان‌تان داشته باشید، لینک‌های درونی و نمایش بیش‌تری دریافت خواهید کرد . به علاوه، جایگاه برحق‌تان را به عنوان یک قدرت در صنعت خود مطالبه کنید.

اگر به چنین صنعتی ملحق می‌شوید، به آن زمان اختصاص دهید. اگر غیرفعال هستید، سود چندانی نخواهید برد. لینکدین فرصت‌هایی زیادی مختص صنایع ، به افراد حرفه‌ای  ارائه می‌دهد تا با رهبران فکری حوزه‌ی خود تعامل کنند. با افراد صنعت خود ارتباط برقرار کنید ـ به ویژه غیر از رقبای مستقیم ـ و شبکه‌ی خود را گسترش دهید. همه را دعوت کنید شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند (و فراموش نکنید که شما هم آن‌ها را دنبال کنید).

۱۲.از دکمه‌های اشتراک‌گذاری استفاده کنید

درباره‌ی بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ برای سئو صحبت کردیم، اما می‌توانید آن‌ها را برای رسانه‌های اجتماعی هم بهینه‌سازی کنید. برای تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، دکمه‌های اشتراک‌گذاری بگذارید حتی اگر به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید. وقتی افراد محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، به شبکه‌های آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید محتوای‌تان را به مخاطبان بیش‌تری برسانید.

بسیاری از دکمه‌های اشتراک‌گذاری تعداد دفعاتی را که یک محتوا اشتراک‌گذاری شده است، نشان می‌دهند. آن را به عنوان فشار همتای اینترنتی در نظر بگیرید. اگر کسی ببیند افراد زیادی محتوای شما را به اشتراک گذاشته‌اند، بیش‌تر احتمال دارد جا پای همتایان خود بگذارد.

۱۳. برای افزایش بازدید سایت محتوای‌تان را طولانی کنید

در حالی‌که محتوای کوتاه و مختصر ممکن است در رسانه‌های اجتماعی به خوب جواب دهد، برای وبلاگ به همان اندازه خوب نیست. اینترنت با محتوا اشباع شده است ـ که بیش‌تر آن‌ها کوتاه هستند ـ پس برای تولید ترافیک وب  به مطالب عمیق‌تر و طولانی‌تری نیاز دارید. گوگل هنگام رده‌بندی شما در نتایج جستجو، طول محنوا را در نظر می‌گیرد و موتورهای جستجو به مطالب بلندتر لطف دارند زیرا تصور می‌شود اطلاعات ارزشمندتری دارند.

به دنبال پست‌هایی باشید که بین ۸۰۰ تا ۲،۵۰۰ کلمه باشد. در هر مطلب تا جایی که می‌توانید اطلاعات بگنجانید. اگر آن را با درازگویی‌های غیرضروری پر کنید، خواننده را بیگانه می‌کنید. محتوا را به بخش‌های کوچک تبدیل کنید تا مخاطبان‌تان بتوانند نگاهی اجمالی به آن بیندازند، و در هنگام لزوم از فهرست‌های شماره‌گذاری یا نقطه‌گذاری شده استفاده کنید.

۱۴. برای افزایش بازدید سایت یک مطلب مطبوعاتی بنویسید

شاید کمی قدیم به نظر برسد، اما مطالب مطبوعاتی هنوز هم وجود دارند. الان به جای آن‌که فقط در مطبوعات محلی توجهات را به خود معطوف کنند، در اینترنت هم قابل جستجو هستند. اگر بتوانید مطلب مطبوعاتی بنویسید که به اندازه‌ی کافی متقاعدکننده باشد و منابع خبری از آن استفاده کنند،  یعنی باز هم نمایش بیش‌تری دریافت خواهید کرد.

فقط در صورتی که اطلاعاتی دارای ارزش خبری دارید، مطلب مطبوعاتی بنویسید. برای مثال، شاید از خط تولید جدیدی رونمایی کنید، یا شاید محصول‌تان به تازگی توسط یک سازمان صنعتی یا دولتی به رسمیت شناخته شده باشد. مادامی که آن را کوتاه و سرشار از اطلاعات بنویسید، شانس زیادی برای گسترش وسیع آن دارید.

۱۵.در عموم صحبت کنید

باور کنید یا نه، حضور شخصی شما می‌تواند سبب هدایت ترافیک وب شود. برای مثال، اگر در یک کنفرانس مقابل ۱،۰۰۰ نفر صحبت کنید، بیش‌تر آن مخاطبان بعدها ـ از سر کنجکاوی. هم که شده ـ کسب‌وکار شما را جستجو خواهند کرد. هم‌چنین می‌توانید در سایت خود و یوتیوب، ویدئوهایی درباره‌ی سخنرانی‌های عمومی‌تان پست کنید تا ترافیک را هدایت کنید.

امروزه بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس‌ها با قرار دادن آدرس وب‌سایت و نام مستعار رسانه‌های اجتماعی سخنرانان بر روی صفحه‌ی پروژکشن، به آن‌ها کمک می‌کنند.  به این ترتیب هر کسی می‌تواند به حساب‌های اینترنتی شما دسترسی داشته باشد و محتوای‌تان را دنبال کند.

اگر سخنرانی کردن در عموم برای‌تان دشوار است، کسی را پیدا کنید که با آن مشکلی نداشته باشد. مشعل را به کسی دیگر در سازمان‌تان بسپارید که مهارت‌های سخنوری و زمان مسافرت برای مشغله‌های سخنرانی را داشته باشد.

افزایش بازدید سایت

۱۶. برای افزایش بازدید سایت با رسانه‌ها صحبت کنید

وقتی رویدادی با ارزش خبری صنعت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خودتان را دسترس رسانه‌های ملی قرار دهید. شاید فقط ۲۰ ثانیه از زمان پخش را به دست بیاورید، اما نام و کسب‌کارتان به توزیع انبوه می‌رسید. اگر رسانه‌ها برای اظهار نظر یا نقل قول به شما رجوع کنند، ایمان‌شان را به قدرت شما نشان می‌دهند، که به ساخت اعتبار  شما کمک می‌کند.

۱۷.انتشار آمار باارزش هم  برای افزایش بازدید سایت مفید است

لینک‌های داخلی می‌توانند رده‌بندی موتور جستجوی شما را افزایش دهند و ترافیک وب خارجی بهبود دهد. با این حال، انجام این کار دشوار است به ویژه اگر محتوای درستی را منتشر نکنید. آمار بسیار ارزشمند تلقی می‌شود زیرا دیگر سازمان‌ها نیز می‌خواهند برای محتوای خود از آن استفاده کنند. اگر اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند،شما را به عنوان منبع اصلی به وب‌سایت خود پیوند می‌زنند.

این یک راه عالی برای به دست آوردن لینک‌های داخلی باکیفیت است. برای مثال،دانشجویان و اساتید دانشگاهی که برای وب‌سایت‌های دانشگاه‌های خود محتوا تولید می‌کنند، اغلب به آمار جالب لینک می‌دهند. می‌توانید این آمار را از سایت‌هایی مانند استاتیستا استخراج کنید و بعد در محتوای خود بگنجانید.

۱۸.یک (یا دو ) فرد بانفوذ بیابید

هنگام افزایش ترافیک وب، گاهی به یک کمک کوچک نیاز دارید. افراد بانفوذ معمولا راه‌حل‌هایی عالی ارائه می‌دهند زیرا کنترل قابل توجهی بر دنبال‌کنندگان خود دارند. نوعی مدرک اجتماعی است که می‌تواند یک پست وبلاگ یا صفحه‌ی یک محصول را طی چند دقیقه همه‌گیر کند.

می‌توانید تلاش این افراد بانفوذ را جبران کنید یا افرادی بیابید که طرفدار برندتان باشند. در هر صورت، این فرد بانفوذ باید در وب سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود، محصول یا خدمات‌تان را بررسی کرده با تنها از آن نام ببرد.

۱۹.شرکت‌ها، محصولات و خدمات دیگر را بررسی کنید

حالا که حرف از بررسی شد، اجازه ندهید تمام لذتش به افراد بانفوذ برسد. شما هم می‌توانید بررسی‌هایی درباره‌ی شرکت‌های دیگر و محصولات و خدمات آن‌ها بنویسید تا ترافیک وب تولید کنید. وقتی افراد این شرکت‌ها را جستجو می‌کنند، احتمالا صفحه‌ی شما هم در موتورهای جستجو بالا خواهد آمد. به علاوه، اگر بررسی مساعدی در مورد یک شرکت بنویسید، آن سازمان ممکن است برای نشان دادن کیفیتش به صفحه‌ی شما لینک بدهد.

فقط مطمئن شوید شرکت‌هایی که بررسی می‌کنید به صنعت شما مربوط باشد. می‌توانید رقبای مستقیم و غیرمستقیم و شرکت‌هایی را انتخاب کنید که ممکن است در آینده با آن‌ها شریک شوید. نظر صادقانه‌تان را همراه با لینک به آن شرکت ابراز کنید.

۲۰. برای افزایش بازدید سایت از اشتباهات پرهیز کنید

هرکسی گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود. با این حال، بهتر است از برخی کارهای عجیب و غریب بپرهیزید که می‌توانند به توانایی شما در جذب ترافیک وب بیش‌تر آسیب بزنند.

ابتدا، از کپی کردن پست‌های رسانه‌های اجتماعی پرهیز کنید. اگر اندیشه‌ای را در فیسبوک به اشتراک می‌گذارید، آن را در توئیتر تکرار نکنید. به جای این کار، راه جدیدی برای انتقال همان اطلاعات بیابید ـ یا حتی بهتر از آن، چیز کاملا متفاوتی بگویید. برای مثال، ممکن است از پستی که به آن لینک می‌دهید، نقل‌قول مستقیم دیگری بیابید.

اگر ترافیک بیش‌تری می‌خواهید، محتوای اضافه هم ممنوع است. به جای نوشتن مطلبی درباره‌ی چیزی که صدها بار پوشش داده شده است، موضوعی انتخاب کنید که توجه چندانی را به خود جلب نکرده است. اگر محتوای منحصربه‌فردی منتشر کنید، ممکن نظر برای گروه کوچک‌تری را جلب کنید، اما خیلی سریع‌تر در نتایج موتور جستجو پیدا می‌شوید.

طراحی بد وب می‌تواند شانس افزایش ترافیک وب را از شما بگیرد، به ویژه اگر توسعه هسته سایت نیاز به کار زیادی داشته باشد. برای مثال، ساخت یک وب‌سایت تجارت به تجارت بهتر می‌تواند به شدت تلاش‌های سئو و جذابیت سایت‌تان را بهبود دهد. قطعا دلتان می‌خواهد از آنالیتیکز چشم‌پوشی کنید چرا که در این صورت فرصت‌های زیادی را برای بهبود محتوا و طراحی وب از دست می‌دهید.

مقالات کاربردی بیشتر