اخبار قهوه

کووید۱۹: بدتر شدن شرایط موجود برای کشاورزان قهوه

 بیماری همه‌گیر COVID۱۹ در حال تشدید طیف وسیعی از مسائل موجود است که کشاورزان خرده‌پا در برخی از محترم‌ترین و مولدترین کشورهای تولید کننده قهوه با آن مواجه هستند.  

قیمت‌های جهانی پایین مداوم و تاریخی قهوه به طور قابل درکی در صدر لیست نگرانی‌های کشاورزان خرده‌پا قرار دارد که در ۳۸۰ مصاحبه نظرسنجی انجام‌شده توسط HRNS در اوایل ماه ژوئن ارائه شده است.  

این تحقیق پاسخ‌های پرورش دهندگان قهوه در اندونزی، اتیوپی، اوگاندا، تانزانیا، برزیل، گواتمالا و هندوراس را مورد سنجش قرار داد. بیش از ۷۰ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که این بیماری همه‌گیر تاثیر منفی بر درآمد خانواده‌ها داشته‌است.  

نتایج این بررسی بازتاب دیگر نظرسنجی‌های اخیر است که یکی در آمریکای مرکزی، یکی در آمریکای جنوبی، و دیگری در سراسر جهان در حال رشد قهوه از بسیاری جهات است، اما یکی از ثابت ترین آن ها، بحران قیمت جهانی قهوه است. از این نوشتار ، قیمت معاملات آتی ICE در ماه دسامبر عربیکا یک پوند 1.1554 دلار برای هر پوند بود.  

شصت و هشت درصد (‏۶۸ درصد)‏از پاسخ دهندگان در نظرسنجی سازمان دیده‌بان حقوق بشر، قیمت را به عنوان یک مشکل موجود برای خانواده‌های خود شناسایی کرده‌اند، در حالی که ۶۴ درصد گفته‌اند که قیمت‌ها همچنین بزرگ‌ترین نگرانی خانوادگی آن‌ها با توجه به این بیماری همه‌گیر در حال پیشرفت است.  

در حالی که آب و هوای بد / آب و هوا (‏۳۱ %)‏، هزینه زندگی (‏۳۱ %)‏و فقر (‏۳۰ %)‏به عنوان شایع‌ترین شرایط فعلی بعدی شناخته شدند، بزرگ‌ترین ترس رو به جلو در خارج از قیمت‌ها سلامت جامعه (‏۴۲ %)‏، در دسترس بودن نیروی کار (‏۳۹ %)‏، و دسترسی به بازار (‏۳۸ %)‏بود.  

این بررسی همچنین نشان داد که تقریبا نیمی از کشاورزان به دلیل COVID۱۹ مجبور به تغییر برنامه‌های مدیریت مزرعه خود شده‌اند، که بزرگ‌ترین مشکل آن عدم دسترسی به نیروی کار مزرعه (‏۶۴ درصد)‏و عدم دسترسی به نهاده‌های کشاورزی (‏۶۲ درصد)‏است.  

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در یک تحلیل مختصر از نتایج این تحقیق نوشت: " وضعیت ناشی از پاندمی ویروس کرونا برای خانواده‌های خرده‌پا در مناطق قهوه نیاز به پاسخ فوری دارد." این تحقیق نشان می‌دهد که COVID۱۹ تاثیر بلند مدتی بر زندگی خانواده‌های خرده‌مالک خواهد داشت. چرخه آینده محصولات به اندازه جریان کشمیر و امنیت غذایی خانواده‌ها تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت. اثرات تغییر آب و هوا ممکن است قوی‌تر احساس شود زیرا اقدامات کاهش آب و هوا را نمی توان به دلیل قیمت‌های ورودی بالاتر تحت COVID۱۹ اجرا کرد. خانواده‌های کشاورز با هزینه‌های تولید بالاتر با چشم‌انداز عواید کم‌تر مواجه هستند."

 

منبع